Twaalfde man

Door Tijs Tummers, voorzitter 17 maart 2017

Na het kampioenschap in de derde klasse, de promotie in de tweede klasse, en de tweede plaats in de eerste klasse, heeft ons eerste elftal het dit seizoen moeilijk.

Met twee overwinningen na de winterstop leek de ploeg de weg naar boven gevonden te hebben, maar twee nederlagen volgden en inmiddels staat Orion weer op een degradatieplaats.

Aanstaande zondag speelt ons eerste een cruciale wedstrijd tegen hekkensluiter TVC ’28. Een overwinning moet de ploeg het vertrouwen geven voor de duels tegen nummer 8 tot en met 12, die allemaal nog op het programma staan.

TVC zal zich echter ook realiseren dat het hún laatste kans is om aansluiting te vinden.

In het eerste thuisduel na de winterstop tegen Tubantia kon onze ploeg rekenen op de steun van de twaalfde man en rolde de Orion-yell geregeld van de tribunes. Wisselwerking tussen publiek en spelers leidde toen tot een fraaie 5-0 overwinning.

Ik nodig iedereen van harte uit om a.s. zondag het belangrijke duel tegen TVC te volgen en met uw steun een bijdrage te leveren aan het behoud van Orion 1 in de eerste klasse.

Vooraf speelt ons tweede elftal, in de rust wordt de winnaar van het SV Orion Doelpunt van de Maand bekendgemaakt, en na afloop is het ook altijd goed toeven in ons clubhuis.

Tot a.s. zondag!