SV Orion en PSV sluiten nieuwe overeenkomst

Door Hoofdbestuur 7 oktober 2017

Zaterdag 30 september 2017 waren Hoofd Jeugdopleiding Maarten van Helvoirt en bestuurslid Technische Zaken Quincy Elvira aanwezig bij de wedstrijd PSV-Willem II om met Hoofd Opleidingen Pascal Jansen en Rick de Rooij (coördinator van PSV Fundament) de verlenging van de overeenkomst tussen SV Orion en PSV FUNdament te ondertekenen. Het nieuw contract heeft de duur van één seizoen met een optie voor nog een seizoen. Naast SV Orion hebben ook Helmond Sport en VV Gilze een nieuw contract getekend. Vertegenwoordigers van deze verenigingen waren ook in het Philips Stadion aanwezig om hun handtekening onder de verbintenissen te zetten.

Voor PSV is SV Orion een aantrekkelijke, goed georganiseerde club met een moderne accommodatie, die ook door de benadering van het jeugdvoetbal past bij de uitgangspunten van PSV FUNdament. Door PSV geselecteerde jeugdspelers in de categorie O9 en O10 uit de Regio Nijmegen en omstreken trainen drie keer in de week op de accommodatie van SV Orion. O9 speelt zijn competitiewedstrijden op het Orion-complex, O10 zijn competitiewedstrijden op het PSV-complex De Herdgang in Eindhoven. De aanwezigheid van de PSV-spelers en de vernieuwende trainingsmethoden werken stimulerend en omdat PSV FUNdament al langer speelt volgens de beginselen die de komende jaren door de KNVB worden ingevoerd (kleinere teams en kleinere velden, geen scheidsrechters bij de jongste jeugd, etc.) kunnen we ook daar ons voordeel mee doen. Daarnaast zal PSV tijdens het seizoen 2017-2018 één Orion-brede bijeenkomst organiseren. Daarover hopen we u binnenkort meer te kunnen vertellen.