Shirts voor Oeganda

Door John Brits 31 augustus 2017

Edward Wolfs is een ex-collega van mij. Hij was docent natuurkunde en algemene natuurwetenschap. Tegenwoordig reist hij geregeld naar Oeganda om daar vrijwilligerswerk te doen.  Samen met een stichting stelt hij zogenaamde experi-boxen samen. Deze boxen biedt hij aan  aan scholen in Oeganda en leerlingen kunnen er in hun practicumlessen zel mee zelf aan de slag. Op 18 september vertrekt Edward weer voor een maand naar Oeganda. Hij zal daar dan trainingen geven aan de lokale docenten.

Van plaatselijke bekenden  heeft Edward het verzoek gekregen voetbalshirts mee te brengen voor hun kinderen. Vandaar de vraag aan de ouders van E- en F-leden van Orion: hebben jullie wellicht nog Orion-shirts die te klein zijn geworden. Breng ze een dezer dagen mee naar Orion en geef ze af aan de terreinmeester of aan mijzelf. Ik ben altijd de hele zaterdag en op woensdagmiddag bij Orion. De kinderen in Oeganda zullen jullie zeer dankbaar zijn.

Voor nadere informatie over het werk van Edward verwijs ik naar de site www.experi-box.org