Schlemielige nederlaag in Hengelo

Door Harrie van Ooijen 25 september 2016

Zondag 25 september trad Orion aan tegen hvv Tubantia uit Hengelo, een wedstrijd die vorig seizoen nog door de Oranje Witten was gewonnen met 1-0. Helaas kwam het een jaar later niet zover. In de wedstrijd van matig niveau ging Tubantia er als de gelukkigste met de drie punten vandoor. In het eerste half uur ontliepen beide ploegen elkaar helemaal niet. Toch kwam Orion op achterstand toen de Orion-defensie onhandig en ongelukkig uitverdedigde en een Tubantia-aanvaller een niet te missen kans bood.

Voor het eerst stond Dirk Visscher in de basis bij Orion. Vorig jaar heeft hij een heel seizoen niet gespeeld en het gebrek aan wedstrijdritme was hem vandaag soms nog aan te zien. Nog een paar wedstrijden, dan komt hij er zeker, met zijn talent. Omdat Dirk centraal speelde, verhuisde Jeroen van de Wetering naar de rechtsbackpositie.

De tweede helft begon met Jeroen Bardoel als vervanger van Luuk D’hooghe, die noodgedwongen uit moest vallen met een blessure. Na ca. 10 minuten kwam Jevrin Nunez Naud Bernards vervangen. Rond de 60e minuut moest rechterspits Jordy de Graaf met een blessure uitvallen. Voor hem kwam Marciano de Zeeuw. Maar door blessures en vanwege andere redenen zaten er vandaag weinig aanvallers op de bank bij Orion. Vincent Albers had in die aanvallende leemte kunnen voorzien maar bleef in de dugout omdat hij te veel last had van een blessure die hij afgelopen dinsdag op had gelopen in een oefenwedstrijd tegen de Bataven. Het spel golfde intussen op en neer. Veel goede bedoelingen, weinig goede combinaties of acties. Orion slaagde er alleen bij vrije trappen en corners in om gevaar te stichten in het doelgebied van Tubantia, Als de druk van Orion toeneemt gebeurt waar je je hart voor vast houdt: Tubantia breekt vlak voor tijd uit en scoort de 2-0 in een counter. Enige tellen later valt de bal voor de eerste keer gunstig voor Orion en scoort Jeroen Bardoel de aansluitingstreffer. Helaas ontbreekt de tijd om werk te maken van de gelijkmaker. Orion zit in een slechte periode, zoveel is duidelijk. Assistent-trainer Lucien vd Werf geeft in zijn commentaar na de wedstrijd aan dat  Orion deze competitie onder haar normale niveau blijft en te gehaast en onnauwkeurig speelt. Vooral de korte pass moet in de opbouw veel meer en beter toegepast worden. De lange bal brengt te weinig, zeker wanneer die bal te weinig naar de Orion-kant rolt. Te vaak is de lange bal een prooi voor de verdedigende partij. Volgende week komt de Zweef uit Nijverdal op bezoek. We moeten aan de bak.

Orion speelde met de volgende spelers:

Stan Bruijsten (k), Marco Loen, Jeroen van de Wetering, Luuk Akkers, Jevrin Nunez, Noud Jilesen, Luuk D’hooghe, Rene Willemse, Dirk Visscher, Naud Bernards (55 Jevrin Nunez) Luuk D’hooghe (46 Jeroen Bardoel), Djordy de Graaf (60 Marciano de Zeeuw)

Op de bank bleven: Vincent Alberts, Marco Kooijmans en Tom Hafkenscheid.