Orion1-Concordia Wehl

Door Hans Loen 19 augustus 2016

Wat gaat het toch allemaal snel, ook week3 zit er weer op. Helaas verloren we de beide oefenwedstrijden afgetekend. 3-1 tegen derde klasser DIO en maar liefst 6-0 tegen 1e klasser AWC.  Met name de wedstrijd tegen AWC was illustratief voor week3. De wil om te winnen was groter bij AWC. Zij hebben ons een belangrijk lesje geleerd, vooral op mentaal gebied. We moeten voorkomen dat mensen gaan zeggen: Goh, wat een leuke spelers heeft Orion. Ze leveren alleen altijd de punten in. Dat moet zondag sowieso beter, winnaarsmentaliteit willen we zien, opgeefgedrag hoort niet bij een sportman. Gelukkig zijn er aanwijsbare oorzaken, maar toch.

Afgelopen donderdag hebben we echt geweldig getraind. Wij, de trainersstaf zaten na afloop te genieten van de beleving die er ten toon werd gespreid, ondanks dat een enkeling nog steeds denkt op 80% te moeten trainen.  Het niveau ging met sprongen vooruit, doordat er weer spelers aanhaakten na afwezigheid door blessures en of korte vakantie. Niemand kan zich nu nog verschuilen, anders zit je helaas niet bij de wedstrijdselectie. Niemand heeft een abonnement op de basis. We houden vast aan de manier waarop we werken. daar verandert niets aan. Dat kan de ene keer met die speler in de opstelling zijn, de andere met die. We hebben nog twee weken te gaan voor de start van de competitie en ook de komende drie oefen/bekerwedstrijden gebruiken we om conditioneel sterker te worden. De gehele maand september hebben we nog nodig om conditioneel fit te worden, maar 4 september bij de start moet je er als speler/ team al staan om een goed resultaat neer te zetten. Geloof me we zijn op de goede weg, mede ook door de enorme gedrevenheid van onze trainer Gila idrissi.

Een hele hoop mensen zijn altijd bezig met de vorm van het product. Wij kijken alleen naar het eindproduct. Uiteindelijk draait alles om winnen. Als je succesvol bent heb je ook veel meer plezier. Goed initiatiefrijk voetbal willen we laten zien, maar dat kan alleen maar als iedereen meedenkt en bereid is tot het uiterste te gaan.

Ik zie u graag zondag op sportpark Marienbosch voor de wedstrijd tegen Concordia Wehl.

Orion1-Concordia    14.00  beker

Orion2-SCD1          14.30    beker