Orion wint oefenwedstrijd

Door Hans Loen 11 januari 2017

Orion wint zijn eerste oefenwedstrijd in het nieuwe jaar. Na drie trainingen stond gisteren de wedstrijd tegen de koploper uit de 2e klasse I op het programma. Orion won de wedstrijd met 4-0 na een russtand van 1-0.

Moet je waarde aan deze overwinning hechten? Feit is wel dat we een inhaalslag moeten maken met name op het conditionele vlak. Drie seizoenen geleden olv Robert de Pauw en daarna 2 seizoenen met Tom Polman hadden we de macht om de volle 90 minuten een tegenstander onder druk te zetten. Het uiteindelijke resultaat weten we met z'n allen. De eerste trainingen zijn wat dat betreft hoopvol, er zit weer energie in de groep.

Juist omdat we de eerste helft van de competitie op het conditionele vlak niet toereikend waren, liepen we tijdens wedstrijden altijd naar achteren. Dat wordt de volgende stap die we moeten maken als team. Gelukkig zagen we gisteren de contouren zoals we de laatste jaren gewend waren te voetballen, maar het zal zeker nog een niveautje hoger moeten willen we overleven in de 1e klasse.

Al met al kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde oefenpot met soms prachtige aanvallen en alle vier de doelpunten waren van een goed niveau. Natuurlijk kreeg Leones ook diverse kansen, maar de overwinning was verdiend en de kenners onder ons waren het over eens dat we een goede eerste indruk hebben achtergelaten.

Op naar Lissabon voor de volgende oefenwedstrijd.

Loting beker leverde ons een uitwedstrijd op in Rijssen tegen hoofdklasser Excelsior'31                 zaterdag 25 februari 15.00 uur

28e minuut 1-0 jeroen Bardoel;  52e minuut Davy van Duinen 2-0;  72e minuut Noud Jilesen 3-0;  81e minuut Marco Kooijmans 4-0.

Stan ( Pim 75); Jevrin(Tijl 26) Luuk A, Marciano, Marco K, Vince G, Carlo, Rene( Noud 65), Jeroen B, Vince A ( Vincent P 77), Davy(Eric 61).

Afwezigen door school, blessure, ziekte: Marco, Luuk H, Naud, Youri, Jeroen W, Jasper.