Orion trekt lijn door: ook succes in beker

Door Bron: De Gelderlander 22 februari 2017

RIJSSEN – Orion is door naar de achtste finales van het bekertoernooi. De Nijmeegse voetbalclub won woensdagavond in Rijssen van zaterdaghoofdklasser Excelsior’31: 0-1. Noud Jilesen maakt de enige goal voor Orion, dat stilaan een fraaie reeks aan het neerzetten is.

Topspelers
Bij Excelsior stonden onder anderen Patrick Gerritsen (ex-prof bij FC Twente en Go Ahead Eagles) en Hielke Penterman en Gradus Hempenius (beiden ex-Achilles’29) in de basis, spelers die jaren op topniveau speelden. Toch kwam juist Orion goed voor de dag. De Nijmeegse eersteklasser kreeg in de openingsfase al een paar kansen. Juist toen Excelsior het initiatief nam, opende Noud Jilesen na een kwartier de score: 0-1.

Slordig
Excelsior probeerde vervolgens de regie te nemen, maar Orion bleef eenvoudig overeind. De ploeg van Kyriakos Antonoglou en Hans Loen verstopte zich niet. De Nijmegenaren kregen enkele goede kansen. Excelsior speelde na rust bijzonder slordig. De beste kansen in de tweede helft waren voor de bezoekers, al ontsnapte Orion in de slotfase bij een riante mogelijkheid voor Excelsior.

Reeks
Het was voor Orion de derde wedstrijd onder interim-trainer Antonoglou. Daarin kreeg de ploeg nog geen doelpunt tegen. Voor het bekerduel met Excelsior won Orion in de competitie (eerste klasse E) van Heino (0-1) en Tubantia (5-0).

Tegenstander
In de achtste finale treft Orion nu op eigen terrein het door Peter Boeve getrainde CSV Apeldoorn dat met 2-8 won bij FC Trias.

Klik hier voor de samenvatting van Excelsior club TV