Orion - SVBO

Door Hans Loen 19 mei 2016

De competitie zit erop en we kunnen terugkijken op een zeer succesvol seizoen. Alweer hebben we geschiedenis geschreven door in het 1e jaar in de 1e klasse op de tweede plaats te eindigen en daarnaast ook nog een als periodekampioen automatisch meedoen voor eventueel nog een hoofdprijs. Wie had dat gedacht, na een stroeve start hebben we ons de 2e helft van de competitie beduidend verbeterd. Alle credits gaan dan ook naar de spelers, want zij zijn het die het uiteindelijk doen op het veld. Technische Staf en Begeleiding zorgen dat alle voorwaarden zo goed mogelijk zijn geregeld. Daarvoor dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt. We moeten niet naar de Hoofdklasse, maar we willen naar de Hoofdklasse.  We zijn een voetbalclub de grootste in Nijmegen, daar mag je op z'n minst van verwachten dat je met je 1e elftal in de 1e klasse speelt en wie weet in de toekomst nog wel hoger. We hebben een uitstekende jeugdafdeling, onze levensader en mede dankzij ons beleidsplan valt dit seizoen alles tezamen. Kijk maar eens op de standenborden in ons clubhuis. Maar niets komt vanzelf, ook volgend seizoen zullen we met alle (selectie)teams er nog meer energie moeten insteken, want stilstand is achteruitgang. Hopelijk kunnen we dan samen weer met en recreatie en selectieteams grote feesten vieren, zoals drie weken geleden. Orion éėn club éėn gedachte, prachtig toch!

Zaterdag speelt de A1 zijn tweede wedstrijd in Voorburg tegen Forum Sport. De heenwedstrijd op Marienbosch eindigde in een gelijkspel 3-3. Geweldige eerste helft, de tweede helft werden we afgetroefd op felheid. Na een 1-3 achterstand toch weer terug geknokt en zaterdag zal het er echt om gaan spannen. Sastro en zijn mannen veel succes toegewenst!

De B1 verloor afgelopen zaterdag tegen DVV met 0-1, ondanks dat er toch kansen genoeg gecreëerd werden. Over het algemeen was DVV de betere voetballende ploeg en wordt het voor de B1 een moeilijke opgave om met twee doelpunten verschil te gaan winnen. Bij voetballen weet je het echter nooit, winnen zou ik zeggen.

De meiden D1 speelden de beslissende wedstrijd om het kampioenschap gelijk 0-0 tegen Driel. Helaas werden ze afgetroefd op doelsaldo, maar al met al toch een prachtig seizoen gespeeld.

De Vrouwen1 speelden afgelopen zondag hun eerste nacompetitiewedstrijd gelijk tegen vv Raalte. Omdat Raalte niet wil promoveren zijn de Vrouwen1 automatisch geplaatst voor de 2e ronde. Proficiat

Helaas verloren Vrouwen2 afgelopen zondag  de beslissingswedstrijd om het kampioenschap van Juliana vr1. Voor een talrijk publiek op Marienbosch werd de eindstand 1-4.

Het 2e elftal start zijn eerste wedstrijd in Haarlem tegen de Koninklijke HFC voor het Landskampioenschap. Ik wens Wim en zijn mannen heel veel succes en hopelijk keren ze huiswaarts met een positief resultaat.

Zondag wacht ons SVBO uit Emmen een tegenstander om terdege rekening mee te houden. Ook SVBO is als tweede geëindigd in de 1e klasse F en de 1e periodetitel was voor de Emmenaren. Een voetballende ploeg die de duels zeker niet schuwt en we zullen top moeten zijn willen we een positief resultaat neerzetten. De tweede helft van de competitie hebben we uitstekend gepresteerd, met ook nog eens zeer aantrekkelijk voetbal. Wat we zeker hebben afgeleerd op dit niveau is het pedagogisch verdedigen, de A1 had er afgelopen zaterdag de tweede helft last van. We missen helaas voor de rest van het seizoen Jasper en Bart, de overige pijntjes zijn hopelijk voor zondag verdwenen. SVBO heeft een goede aanvallende ploeg, dus wij zullen iets inzakken en zo compact mogelijk spelen om een goed resultaat neer te zetten. Wij rekenen dan ook op de volle steun van gehéėl Orion: De ahoe-side, vrouwen1, orion9 ,orion10, zat3 en alle senioren teams, de vaste kern en natuurlijk héėl veel jeugdleden.

tot zondag

zaterdag Orion familiedag voor de jeugd