Orion spelers met PSV FUNdament op pad!

Door Lars van den Broek 20 september 2016

Aan het begin van dit seizoen is de samenwerking tussen PSV FUNdament en SV Orion daadwerkelijk van start gegaan. Zoals bekend trainen de PSV FUNdament teams bij SV Orion en spelen ze oefenwedstrijden tegen teams uit de regio. Hun wekelijkse competitiewedstrijden spelen ze op ‘de Herdgang’ in Eindhoven. SV Orion profiteert van deze samenwerking, onder andere door het uitwisselen van kennins met betrekking tot het opleiden van jeugdspelers.

Maar onze jeugdspelers profiteren zelf ook! Inmiddels zijn er meerdere spelers van onze JO9-1 en JO11-3 selectieteams die hebben mogen meespelen met PSV FUNdament tijdens (oefen)wedstrijden en toernooien.

Eén van hen is Niels Janssen, keeper van onze JO9-1. Niels is sinds anderhalf jaar vast keeper geworden en heeft in augustus meegedaan met PSV FUNdament op een internationaal toernooi in Brugge (België). PSV FUNdament speelt als wedstrijdvorm 6 vs 6 (inclusief keeper) op een kwart veld, de zogenoemde ‘twingames’.

Deze andere wedstrijdvorm was direct één van de leukste ervaringen voor Niels, die veel vaker in het spel betrokken werd en zo meer leermomenten ervaarde. “Ik kreeg veel meer ballen om tegen te houden, maar ik kon ook meer meespelen in de opbouw”, verteld onze Orion pupil enthousiast.

Niels heeft het meedoen met PSV FUNdament als extra impuls ervaren in zijn opleiding als voetballer, omdat hij met de beste talenten uit de regio samen heeft mogen spelen. Dat vond hij erg leuk en leerzaam!

Inmiddels heeft Niels nog enkele keren mee mogen spelen in oefenwedstrijden met PSV FUNdament, net als enkele andere Orion selectiespelers. Ook zij hebben kennis mogen maken met de ‘twingames’ wedstrijdvorm en het samenspelen met de beste leeftijdsgenootjes uit Nijmegen en omstreken!

Bent u nieuwsgierig geworden naar de trainingen en/of (oefen)wedstrijden van PSV FUNdament, dan kunt u altijd eens komen kijken bij SV Orion. Zij trainen op de maandag- en donderdagmiddag van 17:00-18:30 en spelen hun oefenwedstrijden op de woensdagmiddag van 16:30-18:00. Wilt u graag meer te weten komen over de samenwerking tussen PSV FUNdament en SV Orion, dan bent u van harte welkom op de informatieavond, die binnenkort georganiseerd zal worden. Hier zal de samenwerking en de manier van opleiden door PSV FUNdament verder worden toegelicht. Hierover volgt snel meer informatie, houdt daarvoor onze website in de gaten. Wij hopen als SV Orion op een succesvol vervolg van deze samenwerking, voor zowel de vereniging, als voor het individu.