Orion - Millingen (Quick)

Door Hans Loen 18 oktober 2016

Orion1 heeft afgelopen zondag een nieuwe, zware klap moeten incasseren. Niet alleen verloren we met 7-1 tegen Longa, erger was nog dat de zielloze Oranje Witten na de 3-0 aan flarden werden gespeeld. Met vier punten uit 7 wedstrijden staan we onderdaan in de 1e klasse. Het zelfvertrouwen is, zeker na de oorwassing en de 5e nederlaag in de laatste zeven duels, tot nul gereduceerd. Aan ons de Technische Staf de schone taak om de zaak heel snel om te buigen. We genieten nóg het volste vertrouwen van de TC en Hoofdbestuur, maar staan nu voor een zware taak samen met de spelersgroep. We kunnen praten tot we een ons wegen, het gaat nu maar om één ding om het zelfvertrouwen weer op te krikken en dat is winnen. Schijnbaar hebben de spelers die vorig seizoen met zo veel passie speelden een figuurlijke schop onder hun kont nodig om de lethargie te beëindigen. Bij een club als de Treffers was allang de pleuris uitgebroken( prestatiegericht). Wij zijn dan wel een andere club, maar dat er mensen binnen de club lopen die roepen: gaan we toch lekker naar de 3e klasse, hebben wij als 1e elftal en ook als club hélemaal niets aan. De spelers die bijna allemaal voortkomen uit de eigen jeugd hebben juist nu echte Orion clubmensen nodig die je steunen, weglopen kan iedereen!

Ik geloof echt dat we beter kunnen dan we dit seizoen hebben laten zien. Afvallen is niet moeilijk, maar terugkomen is het lastigste dat er is. Succes is niet vanzelfsprekend. Je moet altijd het hoogste nastreven, maar het valt niet mee om de winnaar(prestatiegericht) uit te hangen bij een (klein) deel van Orion.

Je hebt een dip nodig om gezamenlijk weer hogerop te komen.

Donderdag a.s. 20.00 uur Orion-Millingen (beker)

Zondag 30 oktober Quick-Orion 14.00 uur