Orion - de Zweef

Door Hans Loen 29 september 2016

Bij een club die gewend is aan winnen, komt een nederlaag altijd extra hard aan. Het schrijven van een blog of verslag is na een overwinning toch een stuk leuker dan na een nederlaag. Zeker als het de derde nederlaag op rij is. Het klopt dat we nog steeds niet zijn weggespeeld. Toch zijn het meerdere dingen die fout gaan die de doorslag geven. Dit kan voelen als onrecht, maar misschien is het ook een gebrek aan overschatting van jezelf of scherpte.

Er is geen crisis, we moeten gewoon doen waar we steeds mee bezig zijn. De manier van spelen, de instelling, het samenwerken; dat moet onze kracht zijn. Dat moet je gewoon oppakken en dan is er maar één medicijn dat heel goed werkt en dat is winnen.

Om te kunnen winnen van de Zweef zullen we wel beter voor de dag moeten komen dan afgelopen zondag. We moeten efficiënter zijn met de kansen die je krijgt. En bij balbezit moet er meer overtuiging zijn. We gaan niet veel veranderen, maar we moeten als team het wel beter uitvoeren. Bij de basis blijven en simpel voetballen.

OrionA1 speelde gelijk tegen Juliana, vorige week pakten ze de volle winst in de slotminuten. Orion2 blijft maar doorgaan en wonnen overtuigend met 3-0. OrionC1 won zijn derde wedstrijd op rij 4-1. Voor de rest was het magertjes wat selectieteams betreft. Wel waren er nog overwinningen voor Orion4, Orion7, Orion8 en Orion10.

Zondag a.s. geen NEC-Willem2, maar Orion1 tegen de Zweef. De spelers die bijna allemaal voortkomen uit de jeugd van Orion kunnen uw steun goed gebruiken. De Ahoe-side voorop.

veel succes zaterdag en zondag