Orion - Bemmel

Door Hans Loen 16 september 2016

Na de nederlaag van afgelopen weekend kunnen we rustig spreken van een dompertje. Niet dat wij de illusie hadden om alle 26 wedstrijden winnend af te sluiten, maar toch. Elk seizoen lopen we wel eens tegen zo’n zeperd op. 7-3 verlies tegen Hatert of zoals afgelopen seizoen 5-2 verliezen van Tubantia. Winnen of verliezen ligt zelden alleen aan het tactische plaatje. Individuele kwaliteit, opofferingsgezindheid, fitheid ( door training), de wil om te winnen. Deze factoren bepalen het verschil tussen winnen of verliezen. Voetbal is op de eerste plaats een krachtmeting tussen spelers en geen schaakspel tussen trainers.

Het 2e elftal pakte weer een overwinning net als Vrouwen1, beiden wonnen afgetekend met 4-1. Orion JO17 won met liefst 13-0 en persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat een tegenstander er dan nog plezier in heeft.  De JO15 herpakte zich na de forse nederlaag in de eerste wedstrijd en ook zij wonnen afgetekend met 4-0. Verder waren er overwinningen voor Orion10, Orion8 ( 14-0), Orion7 en Orion4. Twee wedstrijden zelf bekeken, Orion JO17-2 (B2) en JO9(F1) en heb volop genoten. Beide ploegen speelden tegen Trekvogels, beide wonnen resp. met 4-3 en 3-1 met meuje en aantrekkelijk voetbal.

Zondag wacht ons de koploper. Bemmel heeft 6 punten uit twee duels en kunnen spreken van een goede start. Voor de onzen ligt er een schone taak om na de zeperd tegen Heino zich te herpakken. Het is altijd prettig dat je een week later revanche kan nemen op jezelf. Aan de andere kant moeten we nu ook niet weer overdrijven. We wisten en weten dat het een zwaar seizoen gaat worden, waarbij iedereen tot het uiterste moet gaan om wedstrijden winnend af te sluiten.  Een wedstrijd duurt net zo lang totdat de scheidsrechter affluit, gisteren nog gezien bij tel Aviv tegen Zenit.

We rekenen weer op uw steun aankomende zondag.