oefen sc NEC - Orion

Door Hans Loen 20 januari 2017

De succesvolle trip naar Lissabon zit erop:  Onze wedstrijd tegen de Portugezen op een waarlijk prachtig sportcomplex. De BBQ bij erevoorzitter Albert Kunkels met Tony Montana in de hoofdrol. Benfica - Boavista zo een wedstrijd zie je zelden in Nederland. Wat een tempo, wat een hartstocht van zowel supporters, spelers als Begeleiding. Voer voor de pedagogen onder ons. Voor de teambuilding( pinkstreet,irish pub etc.) uitermate nuttige dagen in aanloop naar de eerste competitiewedstrijd tegen Stevo.

Laatst zit je bij de tegenstander in de bestuurskamer en dan hoor je wel eens dingen. Sommige mensen niet alleen in het voetbal maar ook in het leven, lijken gelukkig te worden van slechte dingen die anderen overkomen. Persoonlijk ben ik niet blij als mensen in de problemen komen, ik ben alleen ongelukkig als ik ze zelf heb.

Deze week was mede door het slechte weer behelpen qua training, hopelijk kunnen we aankomende week weer voluit onze trainingsarbeid verrichten. Door training en wedstrijden dienen zich spelers aan en dat komt de concurrentie en de scherpte in de groep alleen maar ten goede. Ik kan het niet helemaal staven met feiten, maar mijn gevoel zegt dat we op de goede weg zijn met een jong elftal. Ze hebben het tot nu toe heel goed gedaan.  We hebben deze twee weken gezien dat we weer wat kleur op de wangen hadden. Dat is mooi, want we willen in de tweede helft van het seizoen iets rechtzetten. We moeten beter voetballen dan voor de winterstop en dan blijven we gewoon in de 1e klasse. Hopelijk zijn een aantal blessuregevallen dusdanig, dat ze snel kunnen aansluiten bij de groep. We kunnen in dit stadium iedereen gebruiken. Zondag tegen sc NEC( sneeuwvrij veld) krijgen de spelers een laatste kans om zich te profileren en dan gaan we ons langzaam voorbereiden op de competitie.

zondag 22 januari sc NEC-Orion 12.00 uur