Nieuwe KNVB-competitie 7 tegen 7

Door Tijs Tummers, voorzitter 12 oktober 2017

Tegenwoordig fiets en golf ik een beetje, maar ideaal zou toch zijn om je leven lang te kunnen voetballen.

Het spel zelf, de kleedkamer, de derde helft, wat kan daar tegenop?

Helaas moeten de meesten van ons ergens halverwege de veertig afhaken en vaak verliezen club en speler elkaar daarna ook uit het oog.

Zonde, maar daar lijkt gelukkig verandering in te komen.

Een aantal jaren geleden is Orion zelf al in het voorjaar met een onderlinge 40+ competitie begonnen, en nu heeft de KNVB daar een officiele variant op gemaakt: 7 tegen 7.

Ons tweede vrouwenteam zag steeds meer op tegen dat grote veld met 11 tegen 11, maar in plaats van te moeten stoppen hebben ze nu kunnen switchen naar deze nieuwe 7 tegen 7 competitie.

We hebben bij Orion naast dit vrouwenteam nu ook een mannenteam, voor een groot deel bestaande uit Orion-ouders, die in navolving van hun kroost nu zelf de oranje-witte kleuren gaan verdedigen.

De eerste verhalen zijn enthousiast.

Met vier teams speel je op een avond meerdere korte wedstrijden tegen elkaar.

Aanstaande vrijdag is SV Orion de gastheer, toevallig voor zowel de mannen als de vrouwen.

Dat belooft dus een mooie voetbalavond te worden.

Kom gerust kijken, het clubhuis is open.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion