Laatste nieuws Orion1

Door Hans Loen 21 juni 2016

Een bijna perfect seizoen zit erop. Een reeks wedstrijden zonder nederlaag. Een club die bewijst dat zelf spelers opleiden loont. Daar kan menig ambitieuze amateurclub met gefortuneerde geldschieters een voorbeeld aan nemen.De spelers hebben hun eigen verhaal geschreven.. De trots overheerst dat het gevoerde beleid (engels model) succesvol is. Juist nu je op dit niveau voetbalt met je eerste elftal hoef je als talentvolle jeugdspeler niet zo snel te verkassen. Liefst negen spelers die in de basis stonden tijdens de nacompetitie doorliepen de jeugdopleiding van de club.Een onwezenlijk gegeven.

Je ziet het vaak bij succesformaties. De saamhorigheid is groot, het plezier straalt er vanaf, er valt geen onvertogen woord. De verbondenheid binnen de groep was en is groot. Maar verbondenheid moet binnen de club de basis zijn, niet het gevolg. Die verbondenheid was ook terug te vinden binnen de trainersgroep. Tom, Wim en Sastro hebben geweldig werk afgeleverd, trots dat ik met hen mocht samenwerken.

Ieder jaar hebben we een aantal spelers die een beker mogen ontvangen: Dit seizoen is Stan Bruijsten de speler met de meeste trainingsuren. Marco Loen de koning van de assist. Noud Jilesen de topscorer. De beste speler van seizoen is geworden: Luuk Akkers.

Dank aan alle supporters, mensen die met name Orion1 een warm hart toedragen, de stersponsoren en balsponsoren. Heb nog wel 1 wens: volgend seizoen méér jeugdspelers het 1e elftal gaan volgen op ons prachtige sportpark Marienbosch.

Afgelopen keer in de thuiswedstrijd SVBO rode kaart opgelopen, maar gerechtigheid is geschied: vrijgesproken en in de uitwedstrijd tegen SVBO gewoon weer erbij op de bank gezeten met een voortreffelijke scheidsrechter Lensink.

Afgelopen week nog maar eens een poging gewaagd bij de KNVB omtrent gele kaarten. Worden wel aangepast in de nieuwe tweede en derde divisie. De rest blijft alles bij het oude. Waarom niet gelijk het gehele amateurvoetbal aangepast, een kleine moeite lijkt me. De KNVB hoort dienend te zijn aan het voetbal, maar dat is de bond al lang niet meer. Dat is het grootste probleem.

De selectie voor aankomend seizoen is gereed. 2 augustus start de 1e training op Marienbosch. We nemen afscheid van aan aantal mensen binnen de staf/begeleiding. Tom Polman, trainer gaat naar VVLK. Niks periodisering Verheijen, gewoon op zijn Tom Polmans. Ik kan rustig zeggen dat we nog nooit zulke goede conditie hadden als de laatste twee jaar en daar ligt de sleutel van ons succes. Nu en ook voor de komende seizoenen. Tom heeft zich uitstekend doorontwikkeld en ik wens hem uit de grond van mijn hart het allerbeste. Alex Vovk verzorger was er elke trainingsavond en wedstrijddag, iemand waarop je kon bouwen. Klasse Alex en dank. Tot slot Fred Peters: 18 seizoenen lang leider geweest van het 1e elftal in combinatie met al die andere taken die hij binnen onze club vervulde( leider jeugd, kleding, inkoop). We kunnen Fred niet genoeg bedanken. Tijdens de BBQ selectie hebben we Fred en Annelies in het zonnetje gezet en hopen beiden nog lang binnen Orion te verwelkomen. Top Fred!

De selectie 2016-2017 krijgt een aantal wijzigingen binnen de staf/begeleiding: Gila idrissi wordt de nieuwe trainer, Lucien van der Werf ass. trainer en Yoran Kuhlman wordt de fysiotherapeut, voor de rest blijft alles bij het oude.

De spelersgroep kent enkele mutaties: Fred Santos(Alverna), Engin Er (Vitesse Gennep), Pim Stokkers(stopt), Ryan Arts(stopt), Roel van Lavieren(2e selectie), Bram Veldkamp(BeunBoys).

Aanwinsten: Tom van der Linden( Schadewijk), Dirk Visscher(Germania), Jeroen Bardoel(Rood Wit), Marciano de Zeeuw(Union), Vince Alberts, Davy van Duinen, Naud Bernards, Erik Bruijsten( allen eigen jeugd)

Al met al kunnen we tevreden zijn over aankomend seizoen. Twee spelers die Hoofdklasse ervaring hebben ( Dirk en Tom), Jeroen topscorer bij Rood Wit en Marciano als veelscorende rechtsback. De aanstormende jeugd heeft alle vier reeds hun debuut gemaakt, maar nu gaat het pas echt beginnen. We hebben een uitstekende Mix van jeugd en ervaring binnen de groep en dat hebben we hard nodig om in het 2e jaar te overleven. Doelstelling: handhaven en periode. Van iedereen wordt aankomend seizoen maximale inzet verlangd tijdens wedstrijden en trainingen. Aanhaken of afhaken.

Ik wens u een prettige vakantie.