Ingehaald

Door Tijs Tummers, voorzitter 21 mei 2016

Het klinkt misschien overdreven, maar als voorzitter van SV Orion voel ik me ook verantwoordelijk voor de afwezigheid van Oranje op het EK deze zomer.

Het Nederlands elftal is het topje van een grote piramide van voetbalclubs, waarvan SV Orion er eentje is. En zeker niet de kleinste.

Als wij ons met onze 1500 leden niet verantwoordelijk voelen voor de ontwikkeling van onze talenten, wie dan wel?

Bij Orion zijn we goed bezig, durf ik te zeggen, maar tegelijkertijd kunnen we constateren dat, in zijn algemeenheid, het buitenland ons heeft ingehaald.

Voortdurend zoek je naar manieren om de talenten in je vereniging te ontwikkelen, om ieder naar zijn eigen niveau te brengen.

Dat geldt voor grote talenten en minder grote talenten, voor jongens en meisjes; voor mij is het een mooie en vanzelfsprekende taak voor een voetbalvereniging.

Heel goed is dan ook het programma Train-de-Trainer, waarmee we ook onze trainers die geen cursus hebben gevolgd, helpen om het niveau van hun trainingen te verbeteren.

Veel balcontacten, kleine ruimtes, explosiviteit, individuele acties, zijn zomaar wat begrippen die daarbij om de hoek komen kijken.

Binnenkort hopen we u te kunnen melden dat we in dit proces, dat eigenlijk nooit ophoudt, zeer interessante hulp van buitenaf gaan krijgen.

Een mooie ontwikkeling, die – op de juiste wijze ingezet – onze hele vereniging een boost kan geven.

We houden u op de hoogte.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion