Een dubbele nederlaag

Door John Brits 27 november 2016

We hadden al enkele weken uitgekeken naar het bezoek van BVC. Het angstige vermoeden dat de ploeg over veel kwaliteiten zou beschikken, bleek deze  middag tot waarheid uit te groeien. Niettemin begonnen wij goed aan de wedstrijd: na vijf minuten al botsten de Beekse keeper en hun laatste man tegen elkaar, waarna Marco Loen met een boogbal probeerde de score te openen. Helaas stond een andere verdediger op de doellijn om het gevaar te keren. De eerste helft was het aanzien zeker waard: vooral de tactiek heerste waardoor het spel een positioneel steekspel werd. Wij stonden goed, gaven niets weg en vlak voor rust ontstond uit een prachtige aanval de beste kans van de wedstrijd: een fantastische pass van Noud stelde Carlo in staat via enkele fraaie bewegingen Marco vrij te spelen. Marco mikte met rechts in de hoek, maar zijn schot was te zacht om de keeper te verontrusten.

Na rust was Carlo te geblesseerd om verder te gaan. Zijn plaats werd ingenomen door Vince Alberts. In de 55e minuut werden we verrast door een voorzet van rechts, waaruit de vrijstaande Sander Arts de 0-1 kon inschieten. Onze werklust werd hier alleen maar door versterkt en zeker in het laatste kwartiertje, waarin het ahoe, ahoe van de tribune schalde, schakelden we over in een alles-of-niets-offensief. Eerst verving Erik Bruijsten de moe gestreden Jevrin Nunez, daarna kwam Tom van Ooijen er nog in voor René Willemse. Luuk Akkers toog naar voren om het tij alsnog te keren, verder dan enkele kopballen in de handen van de goede keeper Alex Joosten kwam hij helaas niet.

Vriend en vijand waren het erover eens: We hadden tegen de virtuele koploper een prima prestatie neergezet. Viel het kwartje (voor de jongeren onder ons: dat was vroeger een munt ter waarde van 25 cent) vorig seizoen vaak in ons voordeel, nu was BVC de gelukkigste ploeg en werd zo spekkoper.
Wij feliciteren hen met de koppositie die zij inmiddels hebben veroverd.

Na afloop kregen wij nog een tegenvaller te verwerken. In de overvolle kantine slaagde een ongenode, doch wettige vertegenwoordiger van de gemeente erin, ons barpersoneel te betrappen op het verkopen van alcohol aan een 17-jarige. “Regels zijn regels”. Inderdaad, maar het is wel zuur voor mensen die op vrijwillige basis heel veel jeugdigen een fantastische tijdsbesteding geven. In plaats dat de gemeente met de sportclubs in gesprek gaat om samen naar een oplossing van dit probleem te zoeken, krijgen wij voor de tweede keer een boete van ruim € 1300,- voor de kiezen.

Enfin, vóór de winterstop hebben wij nog twee wedstrijden te gaan: volgende week thuis tegen Alcides, de week erop uit tegen Germania. Als we zo voetballen als de laatste tijd en zeker ook zoals vanmiddag, kan dat de nodige punten opleveren, waardoor wij met kerst een plek in de middenmoot kunnen opeisen.

De opstelling:

Stan Bruijsten, Jeroen vd Wetering, Luuk Akkers, Vince van Gelder, Marco Kooijmans, Carlo Schoorl (46 Vince Alberts), Jevrin Nunez (71 Erik Bruijsten), René Willemse (81 Tom van Ooijen), Noud Jilesen, Marco Loen, Jasper de Ruiter.