Dieren - Orion1

Door Hans Loen 24 augustus 2016

Ook week4 nadert zijn einde van de voorbereiding. Afgelopen week had ik nog een trainer aan de lijn met de vraag: Hans hoe gaat het bij jullie, bij ons is het tot dit moment niet best. Spelers die nu pas terugkomen van vakantie, blessures etc. Vanaf deze week pas compleet. Wij hebben hetzelfde probleem, dat krijg je als je met pure amateurs te maken hebt. Alleen je voetbalt op een dusdanig niveau dat je telkens hoopt dat iedereen zo fit mogelijk aan de start verschijnt.

Voorbereidingen zijn voor geen enkele speler altijd even prettig, lopen, lopen, lopen; niks aan. Wanneer je het eenmaal hebt gedaan en je hebt telkens maximale inzet geleverd, ben je wel blij. Zeker als je op een gegeven moment geen vermoeidheid kent, dat geeft een ongelooflijk gevoel. Dat is waar we de komende weken naar gaan toewerken. Beweging, in staat zijn als speler 90 minuten pressie te spelen. Niemand is verantwoordelijk voor een directe tegenstander. Iedereen is verantwoordelijk voor iedereen. Je moet dan wel superfit zijn en dat hebben we de afgelopen drie seizoenen op een gegeven moment wel laten zien. Voor de leek, de mensen die nog nooit de kleedkamer hebben geroken van een 1e elftal is het soms moeilijk te bevatten. 15 meter naar voren of 15 meter naar achteren; scheelt 30 meter die je als team meer moet belopen!

Gisteren zat er qua inzet gelukkig een stijgende lijn in, alhoewel we het eerste kwartier heel slap begonnen. Daarna pakte we het goed op en waren wij als Technische Staf met name tevreden over de getoonde inzet. Voetballend moet het nog veel beter. Al met al een nuttige bekerwedstrijd, waarin we helaas in de 94e minuut de gelijkmaker om de oren kregen. De komende week hopen we dat bijna alle blessureleed voorbij is, alleen Jevrin zal zeer waarschijnlijk de start van de competitie niet halen. Balen voor hem persoonlijk, maar ook voor ons als team. We hebben iedereen keihard nodig.

Zaterdag spelen we de derde bekerwedstrijd in en tegen Dieren. Hopelijk kunnen we weer een stapje vooruit maken, alhoewel de omstandigheden misschien niet echt ideaal zijn met de hitte. Nog iets meer dan een week en begint gelukkig de competitie. Morgen en volgende week eerst nog een goede training op de mat leggen.