Brilstand na 90 minuten in Tubbergen

Door Harrie van Ooijen 9 oktober 2016

In het eerste half uur wordt er door beide partijen gecontroleerd gespeeld. Dat resulteert in veel middenveldspel. Orion zet onmiddellijk druk bij TVC balbezit. De lange bal die dan volgt leidt vaak tot balverlies van TVC. Vervolgens gooit Orion-doelman Bruijsten de bal breed naar een eigen back. Orion probeert een aanval van achteruit op te zetten. Die strandt vaak voor het 16-metergebied, op twee momenten na. In de 25e minuut kopt een Orion-aanvaller vrij voor doel recht in de handen van de TVC-doelman. In de 30e minuut scoort Orion’s aanvoerder Marco Loen na een fijne steekbal vanuit het midden. Hij scoort, naar het oordeel van de scheids, uit buitenspelpositie. TVC is de eerste helft geen enkele keer gevaarlijk voor het Orion-doel verschenen. Geen hartverwarmend spel de eerste helft. Hartverwarmend is wel de inzet van de Orion-spelers. Het overwicht dat Orion opbouwde vanaf de 35e minuut wordt voortgezet in de tweede helft. Orion voetbalt beter en produceert de ene corner na de andere, veel meer dan TVC. Maar de corners stichten te weinig gevaar. Omdat TVC vaker naar overtredingen moet grijpen om onder de druk uit te komen krijgt Orion de tweede helft ook een tiental vrije trappen op kansrijke posities. Helaas stichten ook die vrije trappen weinig gevaar. Rond de 65e minuut krijgt Orion een enorme kans omdat Marco Loen de bal in de voeten krijgt gespeeld door een TVC’er. Marco krijgt de bal helaas niet over de TVC-doelman gelift. Dit was een grote kans op een verdiende voorsprong. TVC stelt hier niet veel tegenover: een kopbal wordt door de Orion-keeper tegen de paal gewerkt en één van hun corners wordt een meter over de lat gekopt. Al met al heeft Orion een serieuze kans op de overwinning laten liggen. Het had de tegenstander in de tweede helft op de rug maar kon helaas niet de genadeklap uitdelen. Dat was ook het oordeel van de technische staf van sv Orion. Men was zeer tevreden over de defensieve kracht die Orion had laten zien. Er zijn nauwelijks kansen weggegeven. Jammer was natuurlijk dat de eigen kansen niet benut werden.

De getoonde inzet en strijdbaarheid geven moed voor de toekomst.

In de zeer nabije toekomst, zondag as. al, spelen we tegen de rode lantaarndrager Lomga ’30 uit Lichtevoorde. Een wedstrijd van het grootste belang natuurlijk. Spelers en staf hebben nog een week om er serieus naar toe te werken. Wij wensen hen alle succes daarbij! Bezoekt allen deze wedstrijd op Mariënbosch en steun sv Orion.

Orion speelde met de volgende spelers:

Stan Bruijsten (k), Vince van Gelder, Marco Loen, Jeroen van de Wetering, Luuk Akkers, Vince Alberts (60 Noud Jilesen] Luuk D’hooghe (79 Jasper de Ruiter), Rene Willemse, Marciano de Zeeuw, Jevrin Nunez, Jeroen Bardoel.

Op de Orion-bank:

Job van Horne, Erik Bruijsten, Marco Kooijmans, Tom Hafkenscheid