Bemmel - Orion afgelast

Door Hans Loen 10 februari 2017

Laatste nieuws van het trainersfront: met Jeroen van Haaren hebben we een toptrainer voor selectie1; Pascal Zoetekouw en Lodewijk van der Heijden trainersduo van selectie2 verlengen hun contract  met één jaar; Patrick van Tilburg de succesvolle coach van Vrouwen1 ook hij verlengt zijn contract met één jaar. De TC is zeer content met deze Trainersstaf voor aankomend seizoen en wij wensen hen dan ook veel succes. De TC moet wel op zoek naar een ambitieuze trainer voor JO19. De huidige trainer Remco Houtriet stopt aan het einde van dit seizoen wegens te drukke werkzaamheden.

Afgelopen zondag pakten we drie zeer waardevolle punten tegen Heino. Misschien ging er wel meer fout dan goed bij Orion. Er was op een gegeven ogenblik geen druk meer, de momenten van omschakelen werd niet tijdig herkend, in balbezit kon het allemaal beter. Tóch stond de Technische Staf te genieten langs de kant. De winst zat 'm dit keer in andere dingen. In het feit dat we zo'n wedstrijd tegen een concurrent over de streep weten te trekken op basis van onverzettelijkheid, scherpte en concentratie. Het is een kwestie van elkaar scherp houden, elkaar niet laten ontsnappen. Dat we dit nu wél voor elkaar kregen tegen Heino, (23 minuten extra speeltijd?) is winst. We zijn natuurlijk al een aantal jaren op een goede manier bezig, maar de 1e seizoenshelft zag je dat niet terug. Nu durf ik wel te zeggen, dat het misschien - en dat klinkt raar - wel goed is geweest. Je moet eerst ervaren hoe het is zulke wedstrijden te verliezen als je niet topfit bent. Je komt dan tot besef dat we dat niet meer willen meemaken. Je zag die verbetenheid zondag terug in Heino. Het is maar één overwinning en we hebben nog helemaal niks. Maar voor ons was het een signaal dat we op de goede weg zijn.

Zondag a.s. gaan we naar titelkandidaat Bemmel. Als wij denken dat we ook maar even met iets minder focus kunnen spelen, dan kunnen we ook meteen verliezen. Het zal zoals zo vaak tegen Bemmel een spannende partij voetbal worden. Aan alles merk je dat er veel lucht naar boven zit, dat we weer trots op het team zijn, alleen moeten we keihard blijven werken. Zondag om kwart voor vier zien we weer wat het ons opgeleverd heeft mede dankzij uw steun.

Bemmel - Orion1 14.00

Orion JO19 - Kampong 14.30 (zat)

Schalkhaar2 - Orion2 11.00

Orion vr1 - DVC 12.00