Al 79 jaar oranje-wit

Door Tijs Tummers, voorzitter 19 september 2017

Proficiat! We zijn vandaag jarig!

Vandaag precies 79 jaar geleden richtte kapelaan Tychon in de kelder van de Ark met een aantal jongens uit Nijmegen-Oost RKSV Orion op.

En kijk eens wat daar met hulp van alle leden die na hen kwamen uit voortgekomen is:

Een bloeiende vereniging!

Met alle individuele verschillen die al die leden natuurlijk kenmerkt is er altijd zoveel geweest dat ons heeft verenigd dat we samen de dingen hebben kunnen doen die ons gebracht hebben bij de club van vandaag.

Dat is mooi en waard om op een dag als deze even bij stil te staan.

Symbool voor onze vereniging zijn – als bij iedere club – onze clubkleuren.

Zoals Juventus bianco-nero is, Dortmund gelb-schwarz, West Ham United claret and blue en NEC rood-zwart én groen, zo staat oranje-wit al 79 jaar symbool voor onze vereniging.

De kleuren geven uiting aan onze trots bij deze vereniging te horen, de kleuren laten zien wat ons – ondanks alle individuele verschillen - verenigt.

Niets mooier dan onze pupillen in het oranje door de stad te zien fietsen. Niets mooier dan op een zaterdag langs een veld te rijden en opeens de oranje shirts met de witte schuine baan over het veld te zien snellen.

Laten we dat koesteren en alleen op verzoek van de scheidsrechter van onze clubkleuren afwijken.

Natuurlijk schijnt niet iedere dag de zon, ook niet bij Orion.

Misschien dat - letterlijk en figuurlijk - het Orion-shirt wel eens schuurt of knelt, of een sok te kort is.

Maar laat dat geen reden zijn om van onze clubkleuren af te wijken.

Orion is oranje-wit, al 79 jaar!

Ik wens iedereen een fijne verjaardag!

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion