Afscheid in verbondenheid

Door Het bestuur 17 mei 2017

De wedstrijd Orion – Germania was slechts een formaliteit, afgelopen zondag stond in het teken van ‘het afscheid’.

Allereerst van vier coryfeeen die grote verdiensten hebben gehad voor Orion 1.

Youri Kiriwenno, Marco Loen en Luuk D’Hooghe groeiden van kleins af aan op bij Orion, Jasper de Ruiter kwam in 2012 over van Union, maar groeide in de loop der jaren uit tot een zeer gewaardeerde Orion-kracht.

Na een fraaie carrière, die Luuk en Marco ook nog leidde langs enkele topamateurclubs in de regio, gaat het viertal nu hun kunsten vertonen in een van de vriendenteams van Orion.

Daarnaast wachten andere uitdagingen zoals het vaderschap, dat voor Jasper aanstaande is en voor Youri reeds realiteit (zie foto).

Mannen bedankt!

Ook werd na de wedstrijd afscheid genomen van keeperstrainer Tom Hafkenscheid, assistent-scheidsrechter en lid Technische Commissie Paul Wolters, lid van de Technische Commissie en bestuurslid Technische Zaken met Orion 1 in zijn portefeuille Quincy Elvira, assistent-trainer Lucien van de Werf én trainer Kyriakos Antonoglou.

Tenslotte richtte voorzitter Tijs Tummers het woord tot Hans Loen, die na een periode van 20 jaar trainerschap en technisch managerschap (8 kampioenschappen!) in deze functie stopt.

In een uitgebreid betoog dat recht deed aan de grote verdiensten van Hans, aan zijn (onbezoldigde) inzet en passie gedurende meer dan 50 jaar Orion, leidde de voorzitter het gehoor naar de finale waarin hij bekendmaakte dat Hans Loen voor zijn enorme verdiensten voor SV Orion bij deze zou worden benoemd tot erelid van onze vereniging!

Gezien de enthousiaste reacties van het aanwezige publiek en de vele bijval op de verschillende sociale media in de afgelopen dagen werd nog eens bevestigd dat de hele vereniging deze benoeming meer dan verdiend vindt!

Het duurde enige minuten voordat de staande ovatie was verstomd en Hans zijn dankwoord kon uitspreken.

Dat daarbij af en toe een brok in de keel weggeslikt moest worden was alleszins begrijpelijk gezien de onvoorwaardelijke inzet voor Orion waarmee Hans zijn werk in die lange periode gedaan heeft.

En zo eindigde een moeizaam en teleurstellend geeindigd seizoen alsnog in een sfeer van verbondenheid, die ons eerste elftal volgend jaar weer op de weg terug naar omhoog moet leiden.