Poep

Eindelijk. Na een véél te lange winterstop weer voor het échie voetballen! Ongeschonden qua transfers, en van de blessure-tsunami in december zijn enkel een paar enkels ongeschikt voor rentree! (Sterkte Jorn en Fenne!)

Op het programma stond de strijd om de bronzen medaille tegen Longa. In de heenronde nog aan de zegekar gebonden met een 1-4 resultaat. Coaches benadrukten de noodzaak van een geconcentreerde en scherpe start…. We zullen de  Lichtenvoorders eens een poepje laten ruiken!

Nu zijn er weinig plannen die het eerste contact met de vijand overleven, maar binnen dertig seconden konden alle tactieken al de prullenbak in: stront aan de knikker. Een te ver doorgevoerde solo op het middenveld leidde tot balverlies, en na een dieptepass sprintte de spits van Longa op Hein af: akelig koel liet deze snelle man zich de pis niet lauw maken: 0-1. Nu hoef je van zo'n scheet geen donderslag te maken, maar Orion werd de eerste twintig minuten volledig afgetroefd. Daarna werd het spel evenwichtiger. Een hele batterij corners leidde tot kansen en mogelijkheden voor Mark, Bas, Mats en Govert, maar Orion piste steeds net naast het potje… De tegenstelling kon niet groter zijn dan toen een indraaiende hoekschop van Longa via de kruising pardoes voor de voeten van een Lichtenvoorder landde. Vrij naar Patricia Paay: hij wilde dit gegeven paard niet in de bek zeiken en schoot van dichtbij de 0-2 vlak voor rust binnen.

In de tweede helft veranderde het wedstrijdbeeld. Orion werd de dominante partij. Helaas was het een beetje: "ze dronken een glas, deden een plas, maar alles bleef zoals het was" Mogelijkheden en kansen genoeg maar de bal wilde er niet in. Kopbal van Govert op assist van Alioune, schot van Filippo, en als hoogtepuntje een prachtige solo van Scott die een aantal tegenstanders in de zeik zette, maar zijn voorzet bereikte niemand… Het was een beetje tegen de wind in plassen, hoewel het gevoel bleef bestaan dat áls die aansluitingstreffer zou vallen, Orion alsnog zou winnen. Maar als je achter de kudde loopt, loop je in de poep, en uit een zeldzame counter werd Orion definitief in de stront geholpen: 0-3. Wedstrijdbeeld anders dan de uitslag doet vermoeden: zó slecht was het niet! Wel een poep-resultaat.

Eén van de mooie bloemen op de mestvaalt: eervolle vermelding voor Siebe! Prima wedstrijd gespeeld!

met vriendelijke groet,

twanvanoss@gmail.com