Beter

Met de  gedachte dat als je ziek bent graag verzorgd wilt worden door mensen die je eigen taal spreken, is niets mis. Mooi toch: iets verkeerd gegeten in Bangladesh, je gaat naar het ziekenhuis en wordt aangesproken door een verpleegkundige met een Nimweegs accent…. Of je hebt je been gebroken, nadat je van de Spaanse Trappen in Rome gelazerd bent, en wordt geopereerd door een Zeeuwse arts….. Het klinkt een beetje als een Turks ziekenhuis in Amsterdam…. Zal wel een dagdroom blijven…  De meest pragmatische oplossing is talenkennis: meer "vreemd-spraken" leren en niet zeuren! En als het dan uiteindelijk toch niet BETER wordt, hoef je gelukkig geen donorcodicil meer te ondertekenen!

Wie als voetballer BETER wil worden, hoeft überhaupt niet naar het ziekenhuis: gewoon trainen bij coaches Niels en Eric, en een stijgende lijn wordt al snel zichtbaar. Van tegenstander OSS'20 is weinig bekend, behalve dat hun resultaten voor verBETERing vatbaar zijn. Puntloos tot op heden, en dat willen we vandaag graag zo houden. In de aanloop naar de wedstrijd wordt duidelijk dat het stuitje van Bas BETERe dagen heeft gekend, en hij mag deze beurt overslaan. Voor de Ossenaren maakt dat niet zo veel uit: of je nou door de kat of door de hond gebeten wordt…. Plaatsvervanger Teun was geen (Ter) Haar BETER voor de tegenstander, en hoorde bij de absolute uitblinkers in de eerste helft! In de openingsminuten moest Orion zich even instellen op de tegenstander, en het was even schrikken toen er zowaar een kans kwam waarbij een inzet door Siebe met het hoofd van de lijn gehaald werd. Achteraf bleek dit de enige échte kans voor OSS'20, op een handvol mogelijkheden na, die door Hein en consorten vakkundig onschadelijk gemaakt werden. Orion was duidelijk BETER: eerst dwong Mats de keeper tot een schitterende zweefduik, daarna Scott met een strak schot. Gejuich na een mooie solo van Mees met een dito assist op Govert voor de 1-0. Na een knappe actie van Alioune maakte Mats een echte spitsengoal: 2-0. In de rust was al duidelijk dat dit geen puntverlies zou worden; zeker toen Alioune meteen na rust Mark de kans gaf voor de 3-0. Toen Mark een mooie voorzet gaf, besloot Govert geheel vrijwillig een orgaan te doneren: hij zette zijn hoofd tegen de bal voor 4-0. Wedstrijd gespeeld. Mooi moment nog dat Fenne kon laten zien dat ze aan de BETERende hand is. Op weg naar volledig herstel kon ze eindelijk weer eens wat speelminuten maken. Er was bij Orion absoluut geen gebrek aan BETER, en Mats krulde een prachtig slotakkoord vanaf de zestien over de keeper: 5-0. Zijn tweede van de dag en een terechte nominatie voor eervolle vermelding! Gedeeld met Govert trouwens, die een schitterende pot speelde! Een bittere pil voor OSS'20 die tegen BETER weten in hoopten op mogelijk een puntje. Volgende week uit naar Longa; die ploeg is in elk geval op papier BETER! Benieuwd of ze dat op gras ook zijn!

twanvanoss@gmail.com