Oefenwedstrijden Orion-1

Door 0 0000

Vrijdag a.s speelt Orion in en tegen Woezik een oefenwedstrijd, aanvang 19.15 uur

Zondag a.s. speelt Orion een oefenwedstrijd tegen tweede klasser AWC in Wijchen, aanvang 12.00 uur.

Gisterenavond won Orion zijn eerste bekerwedstrijd tegen UNIvv, het werd een monsteruitslag 9-0. Na twee nederlagen in oefenwedstrijden was dit goed voor het zelfvertrouwen. Er werd bij vlagen goed gecombineerd en er zaten ook een paar fraaie doelpunten bij. Maar een kritische noot, we moeten ons geen zand in de ogen laten strooien want in de tweede bekerconfrontatie tegen Juliana zullen we toch meer tegenstand krijgen. UNIvv voetbalde als een veredeld cafe-elftal en we hanteerden juist tegen zo?n ploeg te vaak van  grote afstand terugspelen op de keeper. Zo geef je de tegenstander in dit geval UNIvv elke keer weer de gelegenheid om op adem te komen en daardoor haal je het tempo/ritme helemaal uit de wedstrijd. Snel combinatiespel over de grond, positiewisselingen en individuele vrijheid zou het ideale plaatje kunnen worden van wat ik tot nu toe gezien heb.We krijgen nu twee leuke oefenwedstrijden, waarbij de trainer nog meer inzicht krijgt in het materiaal, maar langzamerhand beginnen de contouren van het elftal vorm te krijgen. Belangrijk is en blijft dat we verschoond blijven van blessures, zodat we de competitie met een frisse en fitte selectie kunnen beginnen en daar mogen we tot nu toe niet over klagen.

doelpunten tegen UNIvv: Hugo Smits (3), Dries Driessen (2), Bas Jansen, Marco Loen, Patrick Koomen en Dominique van Sas allen 1 doelpunt.

donderdag 17 augustus trainen 1e selectie aanwezig 19.30 uur

donderdag 17 augustus Orion2-Woezik2 aanvang 19.30 uur Marienbosch